Arlbergpas - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu Arlbergpas - Reisverslag uit Landeck, Oostenrijk van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu

Arlbergpas

Door: Peter Tiny

Blijf op de hoogte en volg Peter&Tiny

08 Juni 2015 | Oostenrijk, Landeck

Het was een nacht met hevig onweer,regen en wind maar we hebben alles goed doorstaan. We hebben zelfs ruim een uur in het sanitairgebouw geschuild!
Met een beetje bewolking maar lekkere temperatuur vertrokken we uit Bregrenz precies op de grens van Oostenrijk en Zwitserland. De Rijn vormt hier de grens en mondt hier ook uit in de Bodensee. Nog even internetten ,brood kopen en dan met de wind in de rug op naar Bludenz. De Alpen zagen we al in de verte.
Wat een hoogtes,moeten we daar overheen? Nee hoor ,we hadden al gehoord dat de Arlbergpas voor fietsers was afgesloten.
We hadden de keus over een hogere en zwaardere pas of met de trein van Bludenz naar Landeck.Maar eerst nog naar Bludenz door een prachtig gebied. Wat een uitzichten! De Rijn en de Ill waren ook erg ruw en namen veel troep mee. De Milka fabriek gezien en geroken en toen naar het station want de keuze was de trein geworden. Na een prachtige rit van een uur zitten we nu in een hotel in Landeck. Precies op tijd want het regende al. Het was een dag met een sterretje,prachtig.
Wordt vervolgd

Afstand 67 km en 70 km met de trein.
Gem 15,9km
Fietstijd 4.11 uur Reistijd 9.15. uur

• 09 Juni 2015 - 04:56

Paulus:

Jullie schieten nu al lekker op.
    Maar dit begint meer op een treinreis naar Rome te lijken.
    We gaan nog wel even fietsen toch? (grapje)
    Geniet maar lekker van de dingen om jullie heen.

Gr Paulus & annie

• 09 Juni 2015 - 13:33

Miranda:

Het schiet nu zeker op, mooie foto's. Geniet maar lekker van alles. Trots dikke kus van ons

• 09 Juni 2015 - 17:11

Truus:

wat een prachtige fotos tiny succes voor morgen met mooi weer een lieve groet uit bennebroek