Wat een geweldige dag - Reisverslag uit Rome, Italië van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu Wat een geweldige dag - Reisverslag uit Rome, Italië van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu

Wat een geweldige dag

Door: Peter Tiny

Blijf op de hoogte en volg Peter&Tiny

25 Juni 2015 | Italië, Rome

Gisteravond hadden we nog geïnformeerd om een dagkaartje Rome te nemen
Maar we hadden eigenlijk allebei geen zin in de metro en het hele gedoe in Rome nadat Arie en Froukje waren beroofd en hun paspoorten kwijt waren.
Het was hun dag Rome nog en nu was het alleen maar stres, politiebureau en ambassade. Wij hadden echt met ze te doen en ook was Peter erbij dat gewoon bij de receptie hier een meisje haar portemonnee was gestolen uit de rugtas die gewoon op de stoel stond en niemand had het gezien, er was wel ineens een meisje met rode jurk weg. Wij hadden een rustdag in een hele moderne mobilhome totdat Peter ging verlengen moesten we er ineens met een half uur uit. Pas om drie uur kregen we de sleutel van een veel kleiner hutje, nou je zit toch alleen maar buiten. Ik heb even wat gewassen en Peter weer een paar puzzels opgelost. Wel s'avonds nog met zijn vieren wat gegeten en de reis afgesloten. Vanmorgen toen we wakker werden hadden we allebei het gevoel dat we nog met de fiets naar het Vaticaan moesten anders was het gevoel niet goed. We hebben al in zoveel steden gefietst dan moet het toch ook hier lukken. Het was prachtig weer en geen bepakking. Het was nog wel even spannend om op het fietspad langs de Tiber te komen. Het ging voorspoedig en toen waren we bij het Vaticaan. Ik vond het indrukwekkend, zo ongelooflijk veel mensen. Peter herinnerde zich ook weer waar hij al met Sander en Arjen was geweest, toen zijn we naar Castel S Angelo gefietst en nog even staan praten met Nederlanders. Daarna op zoek naar het Colosseo en met een omweg gevonden daardoor nog zoveel oude stadsmuren gezien.
De terugweg zolang mogelijk naast de Tiber gefietst heel mooi fietspad en lekker rustig. Mensen die het ons afraden om in Rome te fietsen weten niet hoe mooi het is om te doen. Niet onder de grond, geen zakkenrollers, alles zelf in de hand, hoe vrij is dat. Het enige nadeel is dat we nergens naar binnen gaan.
Misschien een andere keer.
Het is een raar gevoel dat het erop zit maar naar huis is ook weer zo leuk.
Nogmaals bedankt voor alle reactie's het was fantastisch
Liefs van ons

Afstand 42 km. Gem.12,7. Fietstijd 3,18 uur. Reistijd 7,15 uur

• 25 Juni 2015 - 22:11

Peter:

petje af, groeten van uit een regenachtig Schotland. waar de open heerlijk brand.

• 26 Juni 2015 - 00:14

Arjen Van Leeuwen:

Nou, wat een goeie dat jullie toch nog gegaan zijn! En zo zie je inderdaad maar weer, gewoon zelf ervaren...:-)

Kan me voorstellen dat het jammer moet zijn dat het er bijna op zit, maar hier wachten Jullie gelukkig ook wel weer leuke dingen hoor! Er kan bijvoorbeeld gepuzzeld worden, of gefietst, bij de molen ga je zelfs even omhoog en de Hoofdvaart is met een beetje fantasie net de Tiber. En de bunker? Één en al historie, kan je misschien zelfs wel even naar binnen...

En last, but not least: alle mensen die zoveel om jullie geven uiteraard! Geniet nog lekker van jullie laatste dagje, dikke kus van ons!

Claudia, Lise & Arjen

• 26 Juni 2015 - 10:33

Rob En Henriette:

jullie bedankt voor jullie prachtige verslagen en foto s!
    Ook wij hebben meegenoten en meegeleden.
    Ook weer leuk als we weer samen kunnen fietsen met mandarijntjes .
    Goeie reis terug

• 26 Juni 2015 - 10:38

DH:

Zooo ontzettend knap van jullie... ROME gewoon gehaald!!! Jullie kunnen trots zijn op jezelf want wij zijn dat namelijk wel op jullie. Een mooie ervaring om mee naar huis te nemen.

Geniet nog even vandaag. Tot vanavond.

Dikke kus en knufs Sander en Nancy

• 26 Juni 2015 - 11:24

Paulus:

Leuk om alles zo te lezen en dat jullie het er goed van af hebben gebracht.
    Heb niet zo veel gereageerd maar wel zo veel mogelijk gelezen.
    Maar dat komt om dat wij het ook zo druk hebben met de vakantie.

• 27 Juni 2015 - 08:49

Hans & Melissa:

Congratulations guys, what an awesome achievement - you should be proud! I suspect it will feel strange being at home again, back in your normal routine, instead of setting off for another daily adventure on your bike. We have loved reading your updates and seeing your photos. You've been on an amazing adventure. Lots of love from us in NZ. Hans & Melissa.