Am Rhein - Reisverslag uit Kripp, Duitsland van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu Am Rhein - Reisverslag uit Kripp, Duitsland van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu

Am Rhein

Door: Peter Tiny

Blijf op de hoogte en volg Peter&Tiny

29 Mei 2015 | Duitsland, Kripp

Om 8:30 uur vertrokken wij uit ons hotel in Zulpich, hele vriendelijke mensen en het hotel was ook prima. Het was kouder dan wij hadden verwacht en ook donkere luchten maar de wind kwam nog steeds uit de goede hoek. Er waren geen knooppunten meer maar we gaan wennen aan de route van Reitsma in het boekje, het was al minder zoeken. We fietsten veel op landwegen helemaal alleen, af en toe door een dorpje waar je ook niemand zag. Later op de dag al wat klimmetjes en veel vals plat. Voorbij Werthhoven zagen wij een hele grote witte soort ballon, dat bleek iets met sterrenwacht te doen te hebben. Voorbij Oedingen kwam de afdaling naar de Rein, zo lekker 2,2 km van 5-7% Peter haalde 45 mijn remmen werden warm en toen lekker langs de Rein fietsen. De lucht werd steeds donkerder maar we wilden eigenlijk naar Bad Breisig fietsen en dan weer een hotel nemen omdat het zou gaan regenen, 6 km eerder kwam de regen en wij stopten voor een hotel in Kripp en er was een kamer vrij, nou dan stoppen we toch hier. Achteraf weinig regen gehad maar wel dreigend. Met de pont zijn we naar Linz gegaan dat ligt aan de overkant, een heel authentiek dorp mooi om even te wandelen en ook daar gegeten.
Nu lekker rusten !
Lieve groetjes van ons

Afstand 65 km gem. 15,3 reistijd 6,45 fietstijd 4,12

• 29 Mei 2015 - 21:35

Betty:

Wat een mooie fotos Tiny we genieten met jullie mee.
    Groetjes J&B

• 30 Mei 2015 - 10:41

Jaap Smaal:

Goedemorgen vanuit een winderig N-V.
    Het is hier vandaag Trekkertrek en daardoor legde ik meteen de associatie met jullie ,
    ook "oude" trekkers .
    Hopelijk wordt het tentje binnenkort weer gebruikt,want anders ben ik genoodzaakt , als platina lid van de ANWB ,deze reis niet te kwantificeren als Categorie A (loodzware tocht ) .
    Excuses voor deze denigrerende taal ,maar voor mij zijn jullie de echte Toppers (daar gaan wij vanaond met Ed en Ans naar toe ) .
    Veel fietsgenot !! Ciao Matty en Jaap