Heet! - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu Heet! - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu

Heet!

Door: Peter Tiny

Blijf op de hoogte en volg Peter&Tiny

04 Juni 2015 | Duitsland, Tübingen

Om kwart over negen fietsten wij weg, met een strak blauwe lucht.
Wij moesten nog de hele stad door en is het altijd even zoeken waar zitten we nu precies maar het ging vrij vlot, toen wij weer even aan het kijken waren op de route riep er iemand van ver aan de overkant ik kijk, zit er een oudere meneer in een invalide wagen te wenken, hielfen kom dan hier en hij legde uit hoe we de stad uit konden ( prachtig toch )
De mensen zijn toch erg behulpzaam en wat hebben we het al vaak gevraagd.
Het begin was kilometers langs de rivier de Wurm af en toe een verhoging dat werd later op de route wel anders 800 m.3-4% en 500 m. 5-7% en dan nog wat er tussen door kwam, gelukkig was het ook veel door bos en zijn we blij met de schaduw. We hadden als doel om in Hildrizhausen een hotel te nemen
maar die waren alle drie dicht. Het is 4 juni en dat is een christelijke feestdag, vandaar dat het ook weer zo druk was met wandelende en fietsende mensen en heel veel groepen wielrenners, de Duitsers trekken er heel veel op uit op vrije dagen.
Wij moesten dus verder en het was zo heet het liefst hadden we nu een camping maar dat zou het niet worden. Uiteindelijk werd het 20 km.verder in Tubingen gelukkig was het na een steile klim alleen maar dalen wel op een onverharde weg maar een mooie route door een bos. Na een half uurtje zoeken hadden we een hotel ( Barbarina ) dit was een pittige dag en de voorspelling in ons boekje is morgen de zwaarste etappe van deel 1
We zullen het beleven, anders komen we niet verder.
Groetjes van ons

Afstand. 78,7 km. Gem. 14,1. Fietstijd 5.34 uur. Reistijd 9.45 uur

• 05 Juni 2015 - 00:22

Ans Groen:

Hi Peter en Tiny,
    Wat maken jullie toch een hoop mee, dat is het leuke van fietsen, maar van al die klimmetjes ben ik niet gecharmeerd! Wel lekker dat het mooi (maar heet) weer is. Beter dan regen.
    Wij vertrekken zaterdag naar Denemarken, maar ja, dat is natuurlijk heel lui met de auto.
    Als het goed is gaan we jullie berichten daar natuurlijk ook volgen en dan zullen wij (Ed en Ans en Willem en Jet) onze "avonturen" ook melden.

Groetjes Ans