Met recht oude weg naar Rome - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu Met recht oude weg naar Rome - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu

Met recht oude weg naar Rome

Door: Peter Tiny

Blijf op de hoogte en volg Peter&Tiny

19 Juni 2015 | Italië, Città di Castello

Wat een lieve mevr. van de b&b waar wij waren. Al vier jaar weduwe en zo blij met gasten. Wij denken dat ze verder ook weinig inkomen heeft, ze heeft meer als de helft van haar woning voor loge's ingericht. Spreekt totaal geen andere taal en toch met handen en haar mimiek probeert ze een gesprek, ze kwam op een gegeven ogenblik met een Nederlands woordenboek. Ze vond mijn naam Tiny heel bijzonder volgens mij omdat ze me iedere keer riep en dan was ze zo trots dat ze hem goed uitsprak. Ze wil een kaartje als we in Rome zijn en we weten dat die dan op de deur komt waar er al heel wat meer hangen. Na weer een Italiaans ontbijt zaten we al voor 8 uur op de fiets, eerst even dalen en ja hoor daar kwam de volgende klim naar het hoogste punt 865 meter ( VALICO DI MONTECORONARO ). Het was zwaar vonden we allebei. Daarna hadden we wel afdalingen maar veel slecht wegdek, op een gegeven moment was de weg helemaal afgesloten. Wij konden er nog net omheen moest ook wel er was geen andere weg, de foto's zijn wel duidelijk. We waren wel de enige op weg lekker rustig. In Sansepolcro hebben we geluncht, een goed gevulde maaltijdsoep en konden we gelijk even op internet. Wat is het dan leuk om even al die reactie's te lezen, zo lief. Vandaag wilden we weer wat langer door fietsen maar de lucht ging zo veranderen en je weet nooit hoe erg het wordt.
Op een gegeven moment hoorden we al onweer en besloten we toch maar een hotel te zoeken. Hier in Selci Lama was 1 hotel en dan pas over 10 km. weer en de eerste spetters kwamen al. Regen is niet zo erg maar om nu eerst helemaal nat te worden en dan nog een hotel zoeken, ach waarom.
De onweer hangt hier nog steeds en we zijn al drie uur verder.
Lieve groetjes

Afstand 57,6 km. Gem. 14,8 km. Fietstijd 3.52 uur. Reistijd 7 uur.

• 20 Juni 2015 - 08:41

Rolanda:

hoi Tiny en Peter,
    Heel erg leuk om iedere dag jullie verhaal te lezen, en wat een mooie foto's.
    Je kan het je bijna niet meer voorstellen, dat iemand een B & B runt en helemaal geen andere taal spreekt, maar inderdaad met handen en voeten en woordenboek kom je er dan toch weer, leuk hoor.
    Veel succes nog, hopelijk meer zon dan regen!

Hartelijke groeten,
    Rolanda

• 20 Juni 2015 - 21:17

Arjen:

Laatste weekje alweer! Veel succes en geniet lekker, kus van ons drietjes!