Regen ! - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu Regen ! - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Peter&Tiny Leeuwen - WaarBenJij.nu

Regen !

Door: Peter Tiny

Blijf op de hoogte en volg Peter&Tiny

01 Juni 2015 | Duitsland, Gernsheim

In de regen vertrokken wij van ons luxe hotel, wat was dat mooi tot aan het zout en peper stelletje toe. Wel hopen voor ze dat het drukker wordt wij waren de enige gasten voor het ontbijt. Wij kwamen weer door een heel rustig landschap maar die regen maakt het beeld wel anders. Eerst denken we nog, hoort er ook bij en het is weer eens wat anders, maar op een gegeven moment is alles nat en word je ook kouder. In Nierstein hebben we een kop koffie gedronken en Peter ging op zoek om een bout voor zijn zadel ( niet gelukt )
Toch maar weer verder en de regen werd iets minder, na 1 km. gingen we met de veerboot over de Rijn is dit dan de laatste keer Rijn? Nee hoor hij kronkelt rustig met ons mee waar wij nu slapen is ook weer aan de Rijn.
Het werd wel droog vanmiddag en dan is alles wat je aan hebt ook weer snel droog.
We zitten nu in Gernsheim hebben wat gegeten en wat gewandeld maar het is niks bijzonders hier. Het hotel is ook een bakkerij en wordt gerund door de bakker 81 jaar ik heb altijd gewerkt en werk nog steeds zegt hij trots, van de 13 bakkerijen hier zijn er nu nog twee over, de bakker die bij hem werkt is al 35 jaar bij hem in dienst.
Wij gaan nu rusten en morgen weer wat kilometers maken, er is ons goed weer beloofd.
Groetjes van ons

Afstand 52,8 km. Gem.14,9. Fietstijd 3.32 uur reistijd 5.40 uur

• 01 Juni 2015 - 20:03

Paulus En Annie:

wij leven met jullie mee en hopen op een beetje mooi fietsweer.

• 01 Juni 2015 - 21:24

Miranda:

Hopen dat het bij 1 dagje regen blijft. Wel heel leuk dat jullie nu bij n bakkerij logeren, toch n oud familie dingetje. Dikke kus van de kids, Stef en n trotse dochter.

• 02 Juni 2015 - 10:15

Jet:

Kanjers zijn jullie! En met mooi weer linea recta naar Rome fietsen levert voor de volgers geen spannend leesvoer op dus wij genieten hier achter glas met lange mouwen en de verwarming aan!
    Mocht ik ooit zo ver komen ga ik denk ik toch voor die elektrische fiets... met overkapping!

Hier gaat het vanaf morgen naar tropische waarden dus bij jullie wordt het ook vast beter. Hou vol. Straks verlang je met heimwee naar nog zo'n Duits regenbuitje.

Wij gaan bijna naar de ander kant van Europa maar we houden jullie in de gaten.

Zoen van Jet en Willem.

• 02 Juni 2015 - 10:56

Hans & Melissa:

Hi guys, super proud of my aunt and uncle to be doing this - you guys are awesome! Thought I'd let you know i'll be 'in de buurt' later this week. I fly to Aix for work tomorrow, I have the weekend free so I have hired a bike and plan to climb Mt Ventoux via Bedoin, Maulecene and Sault. Zal well leuk zijn denk ik. Groetjes!!

• 02 Juni 2015 - 12:06

Rob En Henriette:

en hier wat technische tips en uitleg voor fietsgekken.....:

balhoofdbuis:
    voorste framebuis waarbinnen de voorvork in de balhoofdlagers draait...... doet ie het?

balhoofdhoek: ook wel stuurhoek genoemd; de hoek tussen de balhoofdbuis en het horizontale vlak ( het wegdek tussen Hoofddorp en Rome).
    wordt vervolgd!
    heel veel plezier en sterkte,

Rob en Henriette

• 02 Juni 2015 - 17:23

Truus En Ton:

de regen ben je gauw zat zal duimen voor jullie dat het beter weer wordt heel knap van jullie hoor.sterkte en hopelijk kunnen jullie er wel van genieten fiets ze lieve groetjes ton en truus

• 03 Juni 2015 - 11:59

Greet:

Leuk om elke dag jullie verslag te lezen,nu zitten we dus wel elke dag achter de computer hier alles goed.
    lieve groet Greet Roel

• 03 Juni 2015 - 13:54

Peter En Tiny:

Bedankt voor jullie berichten zo leuk om te krijgen, Jet, Willem, Ed en Ans veel gezelligheid daar in het noorden wij komen elkaar zeker niet tegen. Rob is dit een artsen uitleg of zo wij gaan het nog een paar keer rustig bestuderen .
    Wij zitten nu op een terras in Grotzingen en het is warm !
    Xxx

• 03 Juni 2015 - 14:17

Miranda:

Pittig dagje fietsen. Mooie foto's en n lekker rustig uitzicht bij het meertje. Hoop dat de wind zich bedenkt en toch maar weer gaat draaien. Succes en n dikke knuffel van ons

• 03 Juni 2015 - 22:06

Miranda:

Heel veel succes met de klimmetjes. Dikke kus